باربد نیوز

به روز ترین اخبار روز دنیا

???? ??????? ???? ???? ?? ????? fatemehhabashi.com

همه چیز درباره پاکسازی پوست

پاکسازی پوست چیست؟

پوست هر 30 روز یکبار تجدید می شود. به این ترتیب سلول های سطحی یا اپیدرمی از بین می روند. سلول های جدید جایگزین می شوند. پاکسازی پوست معجزه آسا (پاکسازی پوست) به فرآیند از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. بنابراین، پوست جدید می شود. برای دریافت مواد مغذی نیز مفید خواهد بود. در واقع پاکسازی صورت به معنای پاک کردن آرایش، عرق، چربی، کثیفی و سلول های مرده از سطح پوست است. اما روش پاکسازی پوست، فواید، مزایا و معایب پاکسازی پوست مهم است. سفید کردن پوست به افراد پوستی شفاف و درخشان می دهد.

ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. زیرا انواع مختلف پوست به طور متفاوتی تمیز می شوند. روش های پاکسازی پوست نیز باید با توجه به نیاز پوست و توسط افراد کاملا متخصص تعیین و انجام شود. به طور کلی در مراحل مختلف پاکسازی پوست از محصولات زیر استفاده می شود:

مواد ارگانیک برای پاکسازی پوست

مواد شیمیایی برای تمیز کردن پوست

شوینده های پاک کننده پوست

لایه برداری پاک کننده پوست

دستگاه ها و تجهیزات برای تمیز کردن پوست

چرا پاکسازی پوست مهم است؟ (فواید پاکسازی پوست)

دلایل زیادی برای پاکسازی پوست وجود دارد، از جمله:

بهبود وضعیت پوست و جلوگیری از مشکلات پوستی با کمک درمان های صورت: سلول های پوست هر روز در معرض آسیب های مختلفی قرار می گیرند. با تمیز کردن پوست و از بین بردن ناخالصی ها از آسیب های خاص پوستی جلوگیری می شود. با از بین بردن میکروب ها، باکتری ها و آلودگی ها از سطح پوست، احتمال ایجاد جوش و آکنه کاهش می یابد.

از طرفی درمان چین و چروک و خطوط ریز روی پوست با حفظ بافت چربی مفید پوست امکان پذیر خواهد بود. همچنین می توانید با پاکسازی لکه های تیره، پوست تیره و جای زخم را از بین ببرید. پاکسازی اولین قدم برای استفاده از مواد مغذی و تقویت پوست است. در واقع یک پاکسازی ساده پوست یک راه حل ایده آل برای جلوگیری از آسیب و مشکلات پوستی احتمالی است. به همین دلیل است که پاکسازی یک راه عالی برای داشتن پوستی تمیز و درخشان است.

بازسازی و پاکسازی پوست: با افزایش سن، سلول های پوست کندتر بازسازی می شوند. به همین دلیل پوست تیره به نظر می رسد. با پاکسازی، سلول های مرده به سرعت حذف می شوند. بنابراین با تحریک پوست برای تولید سلول های جدید، روشنایی و طراوت را به پوست باز می گرداند. علاوه بر این، شاهد بهبود وضعیت پوست خود خواهید بود.

به حفظ رطوبت پوست در حین پاکسازی کمک می کند: با تغذیه عمیق پوست، تعادل اسیدی آن حفظ می شود. علاوه بر این، پوست رطوبت لازم را جذب می کند. پس تامین آب آن باید به خوبی انجام شود. در نتیجه شاهد کشیدگی، لایه برداری و خشکی بیش از حد پوست نخواهید بود. مرطوب کردن پوست باعث افزایش درخشندگی و لطافت آن می شود.

با تمیز کردن پوست خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهید: داشتن پوستی تمیز و زیبا در سراسر بدن به شما اعتماد به نفس و احساس بهتری نسبت به خود می دهد.

با پاکسازی پوست از تورم و افتادگی جلوگیری کنید: ماساژ پوست با حرکات دایره ای و استفاده از نوک انگشتان می تواند به کاهش استرس و حفظ تعادل روانی کمک کند. ماساژ پوست با تحریک عروق لنفاوی پوست را سم زدایی کرده و گردش خون را بهبود می بخشد. از این رو ظاهری سالم و جوان به پوست می بخشد.

تکنیک ها یا روش های پاکسازی پوست

تمام عواملی که در قسمت قبل ذکر شد اهمیت پاکسازی پوست را نشان می دهد. بنابراین باید این روش مراقبت از پوست را جدی بگیرید. اما راه های پاکسازی پوست چیست؟ در طبقه بندی کلی، این روش ها به سه بخش زیر تقسیم می شوند:

مراقبت از پوست در منزل

پاکسازی پوست در سالن های زیبایی

مراقبت از پوست در سالن زیبایی

در تمامی این روش ها خشکی پوست در نظر گرفته می شود. اما نظافت منزل و ساختمان های زیبا قطعا انجام خواهد شد. یک روش بالینی برای پاکسازی عمیق پوست انتخاب کنید.

پاکسازی پوست در منزل و سالن های زیبایی

اسکراب ها و لایه بردارهای شیمیایی یا طبیعی اغلب برای تمیز کردن آسان بدن استفاده می شوند. علاوه بر مواد شیمیایی، از ابزارها و تکنیک های فیزیکی نیز می توان برای انجام این کار در خانه و سالن های زیبایی استفاده کرد. به طور کلی برخی از روش های مورد استفاده برای شستشوی انواع پوست عبارتند از:

اسکراب های پوستی: یکی از رایج ترین راه ها برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده از اسکراب ها و لایه بردارها است. اسکراب ها حاوی شکر یا نمک های معدنی هستند و پوست را تمیز می کنند. استفاده از اسکراب یک روش غیر تهاجمی است. اما گاهی احتمال التهاب پوست به خصوص در پوست های حساس وجود دارد. بنابراین لایه برداری را در طول هفته محدود کنید.

بخور چرم: روش دیگر برای تمیز کردن چرم، چه در خانه و چه در سالن، بخور چرم است. افزایش جریان خون در زیر پوست مهمترین اثر عطر است. بخار منافذ پوست را باز می کند. همچنین آلودگی های پوست را از بین می برد. جوش های سرسیاه نیز با کمک بخار زیر پوست به راحتی آزاد خواهند شد. این جوش ها به دلیل بسته شدن منافذ پوست ایجاد می شوند.

تجهیزات نظافتی: انواع غلتک ها و برس های چرمی برای تمیز کردن چرم را می توانید در خانه و فروشگاه ها پیدا کنید. در این روش سلول های مرده به صورت فیزیکی حذف می شوند. از طرفی بعد از پاکسازی پوست می توانید از رطوبت، ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید.

در دستگاه های نور درمانی LED از طول موج های مختلف نور برای درمان انواع مشکلات پوستی از جمله التهاب، علائم پیری و آکنه استفاده می شود. تقریباً همه انواع پوست می توانند از درمان LED بهره مند شوند. اگر دستگاهی در خانه دارید، استفاده از نور درمانی LED در برنامه روزانه خود آسان تر است. دوز روزانه نور LED قرمز تولید کلاژن را تحریک می کند. نور آبی همچنین می تواند آکنه را درمان و از آن جلوگیری کند. استفاده همزمان از دستگاه درمانی با نور LED و محصولات موضعی بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت. درمان با نور آبی در درجه اول با هدف قرار دادن باکتری ها بدون آسیب رساندن به پوست کار می کند. این طول موج همچنین جوش ها را التیام و کاهش می دهد.

نور قرمز و مادون قرمز، در انتهای دیگر طیف مرئی، تجدید سلولی را تقویت می کند تا روند بهبودی را تسریع کند و اثرات ضد پیری را تقویت کند. این نور باعث می شود پوست و بافت زیرین سریعتر رشد کنند. همچنین سلول های مرده پوست را جایگزین می کند. همچنین جاهای خالی که باعث ایجاد چین و چروک می شود را پر می کند. این امر ظاهر آنها و سایر علائم پیری را کاهش می دهد. کاهش التهاب یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد نور قرمز و مادون قرمز است.

ماسک های ال ای دی نمونه ای از دستگاه های نور درمانی خانگی هستند. مدل ایرانی ماسک ال ای دی فقط با برند نیلای موجود است. در ماسک جوانسازی صورت نیلای از نور قرمز و مادون قرمز استفاده شده است. یکی از مزایای استفاده از برند ماسک ال ای دی ایرانی، گارانتی دستگاه و در دسترس بودن قطعات آن است. دلیل خوبی برای خرید آن نیز می تواند قیمت بسیار مناسب ماسک صورت فتوتراپی نیلای باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ماسک صورت جوان کننده نیلای یا خرید اینجا کلیک کنید.

مراحل پاکسازی پوست در خانه

در زیر چند مرحله ساده برای تمیز کردن پوست در خانه آورده شده است.

شستن صورت: در این مرحله صورت خود را با آب ولرم و پاک کننده صورت بشویید. سپس آن را با یک حوله نرم خشک کنید. اگر قبل از تمیز کردن بیرون بوده اید، شیر پاک کننده را بلافاصله پس از ورود به خانه روی یک پد پنبه ای قرار دهید. سپس آن را به آرامی روی صورت خود بمالید. تمام آرایش و آلودگی ها را پاک می کند. بنابراین عمل پاکسازی بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

بخور صورت: با دستگاه بخور صورت را به مدت 7 تا 10 دقیقه بخور دهید. اگر این دستگاه را ندارید می توانید از ظرف یا قابلمه آب گرم نیز استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در ظرف دلخواهتان مقداری آب بجوشانید. سپس صورت خود را روی آن قرار دهید. با این حال، پوشاندن سر و صفحات بسیار مهم است. سیگار باعث افزایش تولید چربی پوست می شود. این چربی ها به طور طبیعی صورت شما را هیدراته می کنند و منافذ پوست را باز می کنند. در نتیجه این فرآیند، پوست جوان شده و آبرسانی می شود.

اسکراب: همانطور که گفته شد، اسکراب صورت سلول های مرده پوست را از بین می برد. به همین دلیل توصیه می شود صورت را با اسکراب ماساژ دهید. بعد از پنج تا هفت دقیقه با آب گرم بشویید. اگر نمی خواهید از محصولات آماده استفاده کنید، می توانید یک اسکراب خانگی درست کنید (در انتهای این مقاله چندین دستور اسکراب خانگی وجود دارد).

استفاده از پک صورت: بسته های صورت می توانند پوست را روشن تر و صاف تر کنند. آنها همچنین به حذف آلودگی های سرسخت از لایه های عمیق تر پوست کمک می کنند. توصیه می کنیم برای پاکسازی پوست از یک پک صورت مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید. محصول مورد نظر باید از آلوئه ورا، زردچوبه، عسل و آرد نخودچی تهیه شود. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و خنک کننده است. زردچوبه همچنین به کاهش سیاهی دور چشم کمک می کند. از طرفی عسل برای پوست های چرب و آکنه مفید است. بیسان (آرد نخود) نیز یک ماده جادویی در بسته های صورت است. شما همچنین می توانید یک محصول میوه ای را برای پاکسازی پوست خود انتخاب کنید. فقط بسته را روی صورت خود بمالید. سپس پس از چند دقیقه و خشک شدن محصول روی پوست، آن را با آب سرد بشویید.

استفاده از تونر: بسیاری از مردم اهمیتی به استفاده از تونر نمی دهند. استفاده از تونر بعد از بسته بندی صورت به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند. به جای تونرهای معمولی، می توانید از گلاب، خیار، آلوئه ورا یا سرکه سیب استفاده کنید. گلاب قرمزی پوست را کاهش می دهد. همچنین درد و ناراحتی ناشی از آکنه را تسکین می دهد. خیار همچنین چین و چروک را کاهش می دهد. از طرفی آلوئه ورا به از بین بردن لکه های تیره کمک می کند. لازم به ذکر است که سرکه سیب التهاب را نیز کاهش می دهد. علاوه بر این، پوست را مرطوب نگه می دارد.

پوست را مرطوب کنید: برای جلوگیری از خشک شدن پوست از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید. همچنین علائم پیری را کاهش می دهد. علاوه بر این، از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنید. مبارزه با آکنه یکی دیگر از فواید مرطوب کننده است. به همین دلیل، هنگام تمیز کردن صورت خود در خانه، استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید. برای این منظور، مرطوب کننده آبرسان را به گردن و پوست خود بزنید. افرادی که پوست خشک دارند باید از مرطوب کننده ضخیم تری استفاده کنند.

ادامه: دوره پاکسازی پوست صورت در تهران fatemehhabashi.com

[ بازدید : 1259 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 10 شهريور 1402 ] [ 10:53 ] [ باربد نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]