باربد نیوز

به روز ترین اخبار روز دنیا

زایمان طبیعی چگونه انجام می شود؟


اگر باردار هستید یا تصمیم به مادر شدن دارید، بهتر است روش زایمان و کاهش استرس را با دقت بخوانید. یکی از سخت ترین موضوعات مربوط به زایمان طبیعی است که به دلیل باورهای غلطی که وجود دارد می تواند برای مادران بسیار گیج کننده باشد. درد زایمان طبیعی یکی از مهم ترین ترس ها و نگرانی های مادر است

زایمان طبیعی چیست؟

یکی از رایج ترین روش های زایمان، زایمان طبیعی است. در این روش مادر نقش مهمی ایفا می کند و هیچکس نمی تواند زمان دقیق آن را پیش بینی کند. حتی مدت تعیین شده توسط متخصص زنان و زایمان در تهران بر اساس تاریخ آخرین قاعدگی مادر تقریبی است. علاوه بر این، زمانی که زمان زایمان طبیعی است، با علائم زیر همراه است.

علائم زایمان طبیعی

1- مادر احساس سبکی می کند و متوجه تغییراتی در معده خود می شود.

2- ترشحات زیادی از واژن مادر خارج می شود.

3- ترکیدن کیسه آب یکی دیگر از علائم زایمان طبیعی است.

4- زمانی که معده مادر به طور مرتب و همزمان می ایستد نشان دهنده زمان زایمان است.

5- اسهال

فواید زایمان طبیعی

- مراقبت کمتر از سزارین: با این نوع زایمان، مادر به دوره نقاهت کوتاه تری و مراقبت کمتری نسبت به سزارین نیاز دارد.

- تحمل درد و تماشای تولد فرزند باعث اعتماد به نفس بیشتر مادر می شود.

- مادرانی که به طور طبیعی زایمان کرده اند بعد از زایمان تناسب اندام بیشتری دارند.

- مادران در صورت زایمان کمتر دچار عفونت در حین زایمان می شوند.

- مادرانی که به روش سزارین زایمان کرده اند نمی توانند در اولین دقایق پس از زایمان به فرزند خود شیر دهند. بنابراین در جراحی از بیهوشی استفاده می شود. این امر فرزندان آنها را از کلسترول ضروری شیر مادر محروم می کند.

سایر فواید زایمان طبیعی

هزینه های زایمان طبیعی بسیار کمتر از سزارین است و این عامل بیشترین تاثیر را در محبوبیت این روش در بین مردم دارد.

مادران در حین زایمان کمتر دچار انقباضات رحمی می شوند.

هنگامی که نوزاد به طور طبیعی متولد می شود، فشار بالا باعث می شود مایع از ریه های نوزاد خارج شود. این امر تاثیر بسزایی در بهبود تنفس کودک دارد

ضعف کمتر مادر بعد از زایمان به دلیل خونریزی کمتر

هوشیاری مادر و درک کامل از روند زایمان و تولد نوزاد

استفاده از بیهوشی

ظهور ترشحاتی که به دلیل انقباض شکم در شیردهی اختلال ایجاد می کند

عوارض زایمان طبیعی

گاهی اوقات می تواند باعث پارگی پرینه واژن (بافت نرم بین واژن و واژن) شود. این به دلیل کشش واژن در هنگام باز شدن رحم و خروج نوزاد اتفاق می افتد. این عارضه معمولا با خونریزی، کبودی و درد همراه است.

درد قفسه سینه

راهبندان

هموروئید

گاهی اوقات افراد به طور طبیعی پس از زایمان احساس گرما می کنند.

گاهی اوقات به دلیل استرس زیادی که مادر در هنگام زایمان طبیعی تجربه می کند، عضلات لگن آسیب می بینند. اما جای نگرانی نیست زیرا بسیاری از آسیب های این نوع را می توان با فیزیوتراپی یا داروهای تجویز شده توسط پزشک درمان کرد.

افرادی که نمی توانند درد را تحمل کنند با این روش زایمان بسیار آشفته می شوند. زنان نیز گاهی از افسردگی پس از زایمان رنج می برند.

زمان تحویل طولانی

برخی از مادران به دلیل استرس زیادی که در هنگام زایمان به آنها وارد می شود، بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند.

مراحل زایمان طبیعی

به طور کلی مراحل زایمان طبیعی را می توان به سه مرحله زایمان، زایمان و ترخیص تقسیم کرد. در زیر هر مرحله به اختصار توضیح داده شده است.

مرحله درد زایمان:

این قسمت خود به سه مرحله نهفته، انتقالی و فعال تقسیم می شود و از انقباض رحم شروع می شود و تا خروج نوزاد از رحم ادامه می یابد. در مرحله نهفته که طولانی ترین مرحله زایمان است، عضلات رحم به طور منظم منقبض می شوند تا دهانه رحم به طور کامل باز شود. اما در سطح فعال، مهمترین تجربه های درد در هنگام زایمان طبیعی مشاهده می شود. در این مرحله دهانه رحم نازک می شود و فشار زیادی در مقعد احساس می شود. همچنین در حین حمل و نقل، انقباضات تشدید می شود و دهانه رحم حداکثر باز می شود. بالاخره همه چیز آماده است تا نوزاد از کانال زایمان خارج شود.

مرحله تولد کودک:

در این مرحله دهانه رحم به طور کامل باز می شود و نوزاد از لوله خارج می شود. در چنین مواقعی خوب است والدین به درستی نفس بکشند تا نوزاد به دنیا بیاید. وقتی نوزاد وارد کانال زایمان می شود، ابتدا سر از دهانه رحم خارج می شود و بهترین متخصص زنان در تهران بلافاصله مایعات بینی نوزاد را تخلیه می کند.

روش حذف:

این مرحله با برداشتن کامل نوزاد شروع می شود و تا جدا شدن کامل جفت ادامه می یابد. جفت وظیفه تامین اکسیژن برای نوزاد در دوران بارداری مادر را بر عهده دارد و در صورت عدم خارج شدن، تهدیدی برای مادر محسوب می شود.

نتیجه

مادر بودن در طبیعت حس شگفت انگیزی است، اما مادر وظایفی دارد که از قبل از بارداری شروع می شود و تا پایان عمر ادامه می یابد. این وظایف شامل مراقبت های ویژه قبل، حین و بعد از بارداری است. بنابراین همه والدین باید ابتدا به فکر سلامتی خود باشند تا بتوانند همیشه مراقب فرزند دلبند خود باشند. خانم هایی که هر شش ماه یکبار باید خانمی را ببینند مخصوصا برای مادران باردار باید در دوران بارداری تحت مراقبت یک خانم خوب برای زایمان باشند.

مطالعه مقاله کامل: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز

[ بازدید : 448 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 14 تير 1402 ] [ 8:57 ] [ باربد نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]