باربد نیوز

به روز ترین اخبار روز دنیا

???? ??????? ???? ????? ???? ????? ????

7 روش برای شستن صورت در خانه

از بین بردن سلول های مرده پوست و آلودگی های محیطی را لایه برداری می گویند. انجام این روش سلامت پوست را تضمین می کند و باعث شادابی و طراوت آن می شود. پاکسازی پوست با از بین بردن لایه بالایی پوست، ذرات چربی و کثیفی نیز از ایجاد آکنه و جوش سرسیاه جلوگیری می کند.

چرا پوست نیاز به پاکسازی داشت؟

لایه های زیرین پوست انسان حاوی غدد چربی است. سبوم ترشح شده توسط غدد از طریق مجاری باریک به سطح پوست می رسد و در آنجا از طریق منافذ ریز سطح پوست به سطح پوست می رسد و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. حال اگر منافذ پوست به هر دلیلی از جمله آلودگی مانند گرد و غبار مسدود شود، پوست صورت نه تنها درخشندگی و شادابی خود را از دست می دهد، بلکه احتمال ایجاد جوش نیز وجود دارد. لایه برداری پوست به از بین بردن سلول های مرده روی سطح پوست کمک می کند و در نتیجه به باز شدن مجاری چربی کمک می کند.

پاکسازی صورت در خانه

پاکسازی پوست

پاکسازی و لایه برداری صورت

همانطور که گفتیم، یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای داشتن پوستی سالم و کشسان، تمیز کردن آن در خانه است. برای شروع تمیز کردن پوست صورت در منزل به یک سری اقدامات لازم نیاز دارید که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

شستن صورت: اولین و مهمترین مرحله برای تمیز کردن صورت، شستن آن است. این عمل از دو جهت به پوست کمک می کند: اول اینکه آلودگی ها، کرم ها و مواد آرایشی که استفاده کرده اید را از روی پوست پاک می کند و از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند و دوم اینکه پوست را برای جذب مواد مغذی و ماسک های طبیعی که استفاده می کنید آماده می کند. . بهتر است قبل از شستن صورت، موها را از پشت سر جمع کرده و با پاک کننده عمومی یا شیر پاک کن، پوست آرایش را تمیز کنید و سپس با ژل مخصوص صورت را تمیز کنید. (برای پوست های چرب) یا یک کرم پاک کننده (مناسب برای پوست های خشک) و با آب فراوان بشویید. بهتر است ابتدا صورت را با آب گرم بشویید، سپس مقدار کمی از مواد شوینده را با حرکات دورانی روی پوست بمالید، سپس از یک دستمال تمیز با حوله با حرکات کوچک روی پوست استفاده کنید تا آب اضافی آن خارج شود. پوست

وسایل لازم برای تمیز کردن پوست صورت را تهیه کنید: برای تمیز کردن پوست صورت باید از بخار آب، لایه‌بردارها و ماسک‌های طبیعی استفاده کنید، پس بهتر است از قبل آماده‌سازی کنید.

انواع روش های پاکسازی صورت در منزل

انواع روش های پاکسازی صورت خانگی

پاکسازی پوست صورت با تبخیر آب

اگر به طور منظم این کار را انجام دهید، آب داغ می تواند منافذ مسدود شده پوست را باز کند و ناخالصی ها را از بین ببرد.

در قابلمه یا قابلمه ای کوچک آب را با کندر پر کنید و بگذارید کاملا بجوشد، وقتی آب شروع به بخار شدن کرد ظرف را از روی اجاق گاز بردارید و روی سطح صاف قرار دهید و سر خود را با حوله بپوشانید و صورت خود را دراز کنید و نگه دارید. آی تی. . در راه بخار، مراقب باشید صورت خود را به ظرف آب داغ نزدیک نکنید تا پوستتان نسوزد. 15 دقیقه در این حالت بمانید تا صورتتان کاملا خیس شود و بخار و سلول های پوست تمیز شوند سپس با یک پارچه تمیز صورت خود را خشک کرده و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه از این روش تمیز کردن صورت، باید این کار را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید.

از قدرت لایه برداری شکر برای پاکسازی پوست استفاده می کند

شکر را می توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کرد. برای این کار کافی است دو قاشق غذاخوری را در آسیاب برقی خرد کنید و در ظرفی بریزید سپس کمی آبلیمو و دو قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا مخلوط نهایی به صورت خمیر درآید. این خمیر غلیظ را می توانید روی نواحی مختلف پوست صورت مانند بینی، چانه، پیشانی و ... که می خواهید با حرکات دایره ای و به آرامی به مدت پنج دقیقه لایه برداری کنید، استفاده کنید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و پس از خشک شدن با یک حوله نرم، مرطوب کننده بزنید. برای نتیجه بهتر، می توانید این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

پاکسازی پوست صورت با لیمو

اسید سیتریک موجود در لیمو یک لایه بردار طبیعی است که می تواند منافذ را باز کند و چربی اضافی پوست را از بین ببرد. اگر می خواهید از آب لیمو به عنوان یک پاک کننده قوی صورت استفاده کنید. مقداری آب لیموی تازه تهیه کنید و روی پوست خود بمالید. صورت خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. و بعد از خشک کردن صورت با حوله تمیز استفاده کنید کرم مرطوب کننده ملایم. برای بهترین نتایج این روند را هر روز تکرار کنید.

تمیز کردن پوست با تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیز یک ماده طبیعی است که برای پیشگیری و درمان منافذ مسدود شده بسیار مفید است. مواد مغذی سفیده تخم مرغ پوست صورت را شاداب و جوان می کند، منافذ را باریک می کند و پوست را زیباتر و صاف تر می کند.

برای بهره مندی از مزایای ماسک سفیده تخم مرغ، باید سفیده یک تخم مرغ را با هم مخلوط کنید تا کف کند، آن را در یخچال بگذارید و بعد از ده دقیقه با آب نصف لیموترش ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید. . این مخلوط را روی صورت خود بمالید و خشک کنید، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید و سپس از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک طبیعی یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و اثرات شگفت انگیز آن را روی پوست خود تجربه کنید.

همچنین می توانید یک ماسک دیگر را با مخلوط کردن یک قاشق پودر نخود با یک قاشق عسل و سفیده تخم مرغ درست کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. روی صورت خود بمالید تا به عنوان اسکراب یا اسکراب پوست عمل کند، خمیر را روی پوست خود بگذارید تا خشک شود، سپس با آب گرم بشویید و یک مرطوب کننده بزنید. از این ماسک لایه بردار و استیک می توانید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

پوست خود را با عسل پاک کنید

عسل یک ماده طبیعی است که فواید زیادی برای پوست دارد. علاوه بر این، منافذ مسدود شده پوست صورت را به طور موثر تمیز می کند. این ماده همچنین می تواند ترشح غدد چربی را تنظیم کند. و به حداقل رساندن منافذ پوست بدون رطوبت رسانی به پوست.

یک روش آسان برای استفاده از عسل این است که یک قاشق عسل را به پوست بمالید و بگذارید ده دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست خود را بشویید یا یک قاشق چایخوری دارچین را با دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس آن را روی پوست بمالید و به مدت 20 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب گرم بشویید. از این ماسک می توانید یک یا دو بار در هفته برای پاکسازی منافذ پوست خود استفاده کنید.

همچنین می توانید با افزودن یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری ماست، از مخلوط ماست، عسل و روغن زیتون برای پاکسازی پوست صورت و کاهش آکنه استفاده کنید. روی صورت بمالید و بگذارید بماند بگذارید حدود 15 دقیقه بماند سپس صورت خود را بشویید

پوست را با جو دوسر تمیز کنید

یکی دیگر از مواد طبیعی که می تواند به تنظیم پوست چرب و باز کردن منافذ پوست کمک کند بلغور جو دوسر است. بلغور جو دوسر همچنین می تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل کند. برای استفاده از بلغور جو دوسر برای پاکسازی پوست، سه قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را بپزید، با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید، روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با یک حوله مرطوب پاک کنید، سپس پوست را بشویید. صورت خود را با آب سرد بشویید، با یک حوله نرم خشک کنید، سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. برای دیدن اثرات مثبت این ماسک هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

تمیز کردن پوست با جوش شیرین

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی عالی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست است. همچنین این ماده PH پوست را متعادل کرده و به شادابی و شادابی پوست کمک می کند.

می توانید با مخلوط کردن دو قاشق جوش شیرین و یک قاشق چای خوری آب خمیر لایه بردار طبیعی درست کنید و به صورت دورانی روی پوست خود بمالید و به مدت 5 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. هفته ای یکبار از این ماسک لایه بردار استفاده کنید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

می‌توانید از ترکیب دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین، پنج قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین و آب نصف لیموترش برای ایجاد یک ماسک لایه‌بردار برای پوست خود استفاده کنید. در این صورت، این خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. برای بهترین نتیجه، یک یا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

نکات مهم در مورد نحوه تمیز کردن پوست در خانه

همانطور که گفتیم تمیز کردن پوست در خانه می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند، اما برای جلوگیری از عواقب احتمالی مانند خشکی پوست، خشکی پوست، آکنه های کوچک، پوست چرب و ... بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

به یاد داشته باشید که قبل از تمیز کردن، دست های خود را با آب و صابون بشویید.

قبل از تمیز کردن، آرایش یا آلودگی را از روی صورت خود پاک کنید.

مراقب باشید بیشتر از حد معمول از ماسک های لایه بردار استفاده نکنید.

پس از استفاده از هر نوع ماسکی هرگز صورت خود را با آب داغ نشویید.

برای خشک کردن پوست صورت، حوله را روی پوست نکشید، بلکه با حرکات ملایم پوست را خشک کنید.

پس از پاکسازی، همیشه از یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

اخرین حرف

پاکسازی پوست حذف سلول های مرده و آسیب های محیطی از سطح بیرونی پوست است. این کار معمولا برای حفظ شادابی، درخشندگی و شادابی پوست انجام می شود. تمیز کردن پوست در خانه یکی از راه‌های ارزان‌قیمت است که می‌توانید هر بار آن را انجام دهید و از نتایج شگفت‌انگیز آن بهره مند شوید. بهتر است قبل از پاکسازی پوست خود به توصیه های ذکر شده عمل کنید و یکی از روش ها را بر اساس نوع پوست خود استفاده کنید.

مطالعه از رفرنس: آموزش پاکسازی پوست تهران فاطمه حبشی

[ بازدید : 235 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 4 شهريور 1402 ] [ 11:07 ] [ باربد نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]